tirsdag 7. august 2012

Marci med ullkåpe :)

Hei og velkommen til Copic Marker Norge i dag :)
Siden sommeren nå snart nærmer seg slutten har jeg laget en liten tutorial for dere. Jeg synes det blir så fint når man bruker Colorless blender til å lage struktur og jeg har i dag laget ullkåpe og ullue på Winter Marci fra La la Land.
Det er vel fremdeles en stund til vi trenger å ta frem vinterkær, men det er alltid lurt å være forberedt som Marci ;)

Du må alltid gjøre struktur først, før du fargelegger resten av motivet. Ellers vil man lage struktur på hele motivet og det er jo ikke så vanlig med strikkemønster i ansiktet...

Her har jeg gjort luen ferdig, men jakken er kun fargelagt og klar til å få "struktur". Tenkte det skulle gjøre det lettere å se forskjellen.
Jo mørkere farge du velger, jo bedre synes det.
Det er viktig at fargen får tørke før du går i gang med blenderen ellers vil det lett blø mye utenfor, så er du utålmodig (som meg...) kan du tørke den med varmluftpistol :)

Her er det du trenger:
Ferdig fargelagt motiv
Colorless blender 0
Gammel klut eller noe med strikkemønster.

Drypp noen dråper blender på kluten og "dutt" på motivet til du blir fornøyd.
Ikke gni!
Voila!!

Og her har jeg fargelagt motivet mitt ferdig
Copics brukt:
Hud: E21, E51-50, E93
Hår: E53-51-50 og litt 55
Hatt og kåpe: E44-43-42-41 og blender
Røde detaljer: T5, E19, E07

Og her er kortet mitt ferdig :)

Håper dette var nyttig!
Ha en fin dag alle sammen og nyt de siste sommerdagene, før ull-lua må på ;)

Klemmer fra Jill

7 kommentarer:

Cattiegirl sa...

Superläckert färglagt! Tusen tack för en kanonbra tutorial! :-)
Kram
Cattie

Scrappellen sa...

Thank you, Lill♥!!:) Supert, og såå flott effekt!!:) JEg prøvdd på dette tidligere, på mitt "Happines is.." kort, men brukte da bare blenderen rett på vingene, så dette ble myye bedre og tydeligere!!:) Tusen atkk for mange flotte tut.er, og du er jo såå flink også da, så inspirasjonen kommer sigende♥!!;)
Klem, Ellen

Anonym sa...

Wow!!! Dette var kjempelekkert:-) Tusen takk for kjempefin tutorial❤

Klem fra Anne

Nina K. Hansen sa...

Jeg forelsker meg gang på gang i det du lager Jill! Helt herlig!! Du får det til å se så enkelt ut. Nå må jeg hjem å øve på struktur med blender!!:) Takk for flott tutorial! Klem fra Nina

Hege sa...

Super tutorial, Jill!!! Morsomt å bruke Copicsene til mer enn bare å fargelegge!!!

Kortet ditt er nydelig!!!

Klem, Hege:)

Plastic card printing sa...

Beautiful card! It seems to be a professional look on it.

Elizabeth sa...

Nydelig kort! Skikkelig stilig effekt på kåpen! Takk for tutorial og inspirasjon! Klem, Elizabeth