torsdag 13. september 2012

Fargebok til inspirasjon...


... Håper jeg iallefall
Jeg har desverre ingen "trinn for trinn" å vise dere i dag. Har vært litt opptatt av konfirmasjon. Men tenkte jeg ville vise dere "Fargeboka" mi istedet.
I vår laget jeg meg en bok av pappen på baksiden av en tegneblokk. Jeg delte den i to, kledde den med mønsterpapir og bandt den sammen med min Bind it All maskin.


Jeg samler forskjellige fargekombinasjoner på sidene. Det er både farger jeg har funnet hos andre, og farger jeg har testet ut selv. 
Jeg klipper ut fargene og skriver opp fargenummerene ved siden av.

Her er en side med hudfarger:



Jeg har selvfølgelig også med noen motiver for å gjøre boka mi litt "koseligere", og skriver opp fargene ved siden av her også.
På de to turkise fargene over her er det én farge som er forskjellig (E 13/15), men det utgjør hos meg en stor forskjell. 


Her er en side med hårfarger:




På bildet over har jeg testet ut forskjellige folder på kjolen. Nederst til høyre har jeg prøvd meg fram med vanlig gråblyant.

Og selvfølgelig måtte jeg teste ut farge til skoene hennes:


Boka mi er på langt nær ferdig, for den blir til etterhvert. Men den er allerede veldig kjekk å ha, og den har fast plass oppi Copic-kofferten min.

Her er boka mi, selvfølgelig med motiv fargelagt med Copics.


Ønsker dere alle sammen fin dag, og minner om utfordringen vår:
"Bruk tall på kortet, og det skal ikke være kvadratisk"



3 kommentarer:

Jorunn sa...

Kjempegod ide! Og så flott du har laget den med fargelagte motiver. Må nok stjele den ideen der ;)
Klem, Jorunn

Anonym sa...

Kjempesmart Gro!!! Jeg har gjort noe lignende, men har printet ut modellene jeg har fargelagt og skrevet opp fargekombinasjonene og satt inn i en bok. Veldig lettvint når man står fast for å finne en fin fargekombo.
Takk for at du deler♥
Klem fra Anne

Jill sa...

Jeg ønsker meg en slik til jul Gro!!!
Fantastisk gjennomført og så smart. Veldig fort gjort å glemme bra kombinasjoner...
Takk for titten :)
Klemmer