torsdag 5. februar 2015

Hvordan lysne digi-stempler til no-lines teknikk.


Hvis du scroller opp til neste innlegg så finner du en trinn for trinn forklaring på fargelegging med no-lines teknikk. 

Mange bruker digistempler og lurer på hvordan man får lysnet de slik at man kan fargelegge med denne teknikken. Det finnes helt sikkert mange metoder, her får dere se hvordan jeg gjør det.
Jeg bruker gratisprogrammet Open Office- det minner litt om word i office pakken, men funksjonene er ikke helt like. Alle kan laste det ned fra nettet uten kostnad.



Åpne et vanlig tekstdokument. Hent motivet ved å klikke på
Sett inn- Bilde- Fra fil... Så går du inn i den mappen  hvor du lagerer digistemplene dine og henter det du vil bruke. 

Jeg velger Flower Fairies fra Sylvia Zet/ Wee Stamps.

Sørg for at bildefunksjonene ligger på verktøylinja. Du henter den slik: 
Trykk på Vis- Verktøylinjer- Bilde (hak av ved å klikke en gang).

Da dukker den opp her.

Som du kan se på bildet foran står Gjennomsiktigheten i 0% når linjene er vanlige.  Pass på å markere bildet (klikk en gang på bildet og du ser de små grønne firkantene). Så endrer jeg gjennomsiktigheten til 89%. Du kan velge hvilken prosent du vil- jeg vil ha lyse linjer, men ikke så lyse at jeg ikke ser detaljene når jeg fargelegger og har funnet ut at 89% er passe for meg. 

Så skriver jeg ut på Holtz Perfect Coloring Paper og er klar til å fargelegge med no- lines teknikk! 

Håper det var nyttig!
Lykke til! 







1 kommentar:

Anonym sa...

Kjempeflott bruksanvisning Elizabeth!
Tusen takk :-)
Klem fra Anne